lördag 7 april 2012

I hyllorna: H

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven H. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

_   _   _   _

Hh

böcker på H

Oj, massor med böcker på H! Har försökt sålla lite, men detta blir nog ändå det längsta inlägget hittills…

Hattjakten av Sven Norqvist. Detta är en av de där böckerna som satt spår hos mig från uppväxten. Jag fick den av farmor och farfar när jag var tre eller fyra och den blev snart sönderbläddrad. Detta är en nyutgåva jag hittade på rea i fjol, så nu kan jag återigen bläddra sönder den i jakten på mucklor och allsköns oknytt. <3

Hungerspelen av Suzanne Collins. Någon särskilt ingående beskrivning av Hungerspelen behövs nog inte. Har hittills bara tagit mig igenom första boken, men den står på listan över serier som jag SKA läsa ut innan jag fyller i maj. Jag har alltså en dryg månad på mig att läsa två böcker i Hungerspelentrilogin och två böcker i Vargbröder-serien. Ojdå! Recenserad här!

Hush, Hush av Becca Fitzpatrick. Ja, jag har läst alla tre. Av nån anledning. Första boken var okej, sen vet jag inte riktigt… Tror jag är lite småbesatt av hela ängel-idén och därför inte kan slita mig. Recensioner på första och andra boken här!

Hur mycket blåst klarar en fluga? av Lars-Åke Janzon. Oh, vad jag gillar den här goa lilla boken! Läs mina lovord här!

Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Fastnade för titeln och omslaget och köpte utan att veta nåt om den. Läste glatt första hundratalet sidor, men tröttnade sen lite på allt det otroliga. Kort recension här!

Heart of Darkness av Joseph Conrad. Den här har jag mest med för att jag känner mig duktig. Varför? För att jag har läst den! ;) Filmen med en av tidernas absolut bästa öppningsscener, Apocalypse Now, är baserad på den här klassikern.

The Host av Stephenie Meyer. Jag blev besviken på den här. Den kändes seg och trög och huvudpersonen var lika mjäkig som Twilight-Bella. Tyckte jag då. Men senaste veckorna har jag läst idel lovord från andra bloggare, så kanske jag skulle läsa om den och försöka se vad de tycker är så bra…

Harry Potter av J K Rowling. Alla verkar älska dessa. Vad tycker jag? Åååh…! Bästa böckerna alla kategorier! Dessa läser och lyssnar jag på om och om och om igen och tröttnar aldrig. Precis så förutsägbar är jag! <3 <3 <3 Kort recension av första boken här!

The History of Photography av Beaumont Newhall. Jag tog en distanskurs i fotografins historia och föll som ett aspelöv för den här välskrivna boken. 320 sidor fulla med foton från kamerans alla tider och späckade med information. När foto-kreativiteten tryter bläddrar jag gärna i den här. <3

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd,Ee, Ff eller Gg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...