onsdag 11 april 2012

I hyllorna: I

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven I. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

_   _

Ii

böcker på I

Det var lite skralt i hyllorna med böcker på I. Har letat med lupp men hittar bara två…

I vargars närhet av Nicholas Evans. En av de titlar som står överst på listan över böcker jag vill läsa om. Fick den här i julklapp när den kom och läste direkt. Och gillade! Själva berättelsen minns jag bara delvis, men blir nyfiken på om jag fortfarande skulle gilla den. Vi får se :)

I döda språks sällskap av Ola Wikander. Ett reafynd som har några år på nacken. Det stör mig något oerhört att den här fortfarande står oläst i min bokhylla – det måste åtgärdas! Jag gick samhälle med inriktning språk på gymnasiet och läste så mycket språk jag i princip kunde de tre åren (svenska C, engelska C, spanska steg 3, tyska steg 7 och latin A, där delkursen Allmän språkkunskap var de bästa timmarna under hela gymnasietiden!). Där närdes mitt språkintresse något oerhört och jag fortsatte sedan med strökurser på diverse högskolor. Den här boken flirtar med mig och jag bara MÅSTE ta mig an den. Snart!

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd,Ee, Ff, Gg eller Hh.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...