torsdag 12 april 2012

I hyllorna: J

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven J. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

_   ___   ___   ___

Jj

böcker på J

Dagens skörd landar även den på ynkliga två titlar.

Just So Stories av Rudyard Kipling. Mysbok! Ett helt gäng små berättelser som förklarar varför saker och ting är som de är. Exempelvis får vi veta hur kamelen fick sin puckel, hur leoparden fick sina fläckar och hur alfabetet skapades. Det är charmigt och fin läsning. Dessutom i en jättefin liten inbunden bok. Jag är svag för Collector’s Library, inbundna prisvärda klassiker med gyllene kanter. De är jättefina och jag vill ha dem allihop! :)

Jag och extra allt av Morgan Spurlock. Jag gillar hamburgare (och pommes!) och trots att jag har invändningar äter jag alldeles för ofta på McD. När det är som värst är den här boken välkommen, för att få mig på bättre tankar. Minns ni Morgan Spurlock? Mannen som var frisk och kry och bestämde sig för att bara äta på McD i en månad och filma resultatet? Det är ett tag sedan den kom nu och jag tror McDonald’s har ändrat på sig en del, förhoppningsvis till det bättre. But still: Läs boken, se filmen!

 

 

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd,Ee, Ff, Gg, Hh och Ii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...