söndag 27 maj 2012

Bokbloggsjerka 25-28 maj: På önskelistan

 

Veckans jerka från Annika!

Nämn en bok som står på din önskelista just nu.

 

 

 

 

Önskelistan är lång, trots att jag hade den angenäma uppgiften att bocka av en drös på den efter födelsedagen förra helgen och dessutom har en beställning på väg från adlibris. En av böckerna jag gärna vill ha, men som fortfarande står kvar, är Den odödliga Henrietta Lacks av Rebecca Skloot. Jag tycker den verkar otroligt intressant och den berör dessutom ett ämne som jag inte vet något om. Den ska jag ha, förr eller senare!

Provläs på smakprov.se

 

 

Här följer några till, för det känns stört omöjligt att komma undan med bara en.

2 kommentarer:

  1. Lyckligtvis har jag redan The Perks of Being a Wallflower hemma, så den är struken. ;-)

    Svar: Jaså, du är en av "de där" typerna som kan frossa i nya böcker. ;-) Låter i och för sig ganska skönt att inte behöva begränsa sig till det som finns ute second hand eller biblioteket så jag dömer dig inte precis. Är i och för sig materialistisk själv så det säger väl sitt, dock mycket på grund av second hand.

    Och vilken disciplin! Själv lyckas jag köpa travar med böcker men ändå inte läsa en enda av dem. Det är väl därför som jag försöker kompensera läsandet genom att läsa låneböcker - vilket inte ens är en kompensation - och därför får dåligt samvete. Rätt skadat att det ska vara så.

    Jag gillar för övrigt att du så lättvindigt går med på mitt s.k. stalkande, haha. ;-) Det hade varit grymt om ESC 2013 hade varit i Malmö, men anar att det blir huvudstaden som vanligt. Fått några nyheter angående stad än?

    SvaraRadera
  2. Supersvaret: Så länge min bokhylla går med på det så får ni helt klart starta ett distansförhållande - hur, skulle jag dock vilja veta. ;) Behovet av sol och frisk luft behövdes nog för att jag behövde motionen, haha. Fick ryggont av läsa och surfa på nätet - och smärtan finns där fastän läsningen är superb. Eller så var det i kombinationen av det tillfälliga värmeslaget jag hade. Vet inte, märkligt i vilket fall som helst.

    Åh, Platsbrist är en bitch! Jag vet vad du menar, min Materialism har samma problem. Undrar hur det kommer sig att de två hänger ihop? (Hrmpf.) Och hur gör du för att släppa ifrån dig böcker? Ibland är det helt omöjligt för mig, även om jag har sållat bort en stor mängd.

    Gudars, vilken idé! Gillar helt klart ditt snack om glastak och midnattssolen. Hade ju imponerat mig, och därmed alla andra. Hah. :-)

    Jag håller tummarna för att du hittar Lady Chatterley's Lover i Penguinformatet! Ibland har man tur, särskilt som man inte alls är på "jaktjakt" efter en särskild bok. Och jag intalar mig själv att den ska läsas inom kort, fastän det nog lär dröja ett tag till..

    Åldern är det inga problem med! Alla, tycker jag, åldrar ska satsa på mer leksaker. Jag kommer i alla fall göra det tills jag blir tillräckligt gammal och dör. Tror jag. Eller, jag vet. ;)

    Härligt att vi är fler som inte fattar storheten med The Catcher in the Rye, men så trist att ingen kan förklara det för oss (mig?). Anar att jag med åren kommer tycka om den ännu mindre, vilket är rätt synd. Kanske borde läst den för 5 år sedan istället. Nåja.

    Och tack för kommentarerna! Fint. :-D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...