lördag 28 juli 2012

Britter gör mig glad!

“THIS IS FOR EVERYONE”

Ni boknördar som i afton zappat bort OS-invigningen för att de olympiska spelen bara är för sportfånar - känn er blåsta! ;) Jag blev helt tagen av deras industriella revolution, sedan seglar Bond och drottningen ner från skyn.

Efter det gör britterna något än mer oväntat och hyllar sjukvården och den brittiska barnlitteraturen. Peter Pan, Harry Potter och Mary Poppins, med J K Rowling som högläsare och en gigantisk Voldemort! Kan man bli annat än själaglad?

 

voldemort

 

När en symfoniorkester framför Vangelis makalösa Chariots of Fire (feat. Mr Bean) blir jag bara så grymt lycklig. Vet inte vart jag ska ta vägen!

Vangelis, my love!

 

mrbean

 

Här sitter man ensam en fredagkväll framför TVn och skriker av lycka. (De studsande punkarna var ju hur söta som helst – en sån vill jag ha!)

 

OS är så mycket mer än bara sport.

 

(Efter 81 minuter fick så även sportfånarna äntra scenen. 205 trupper, Sverige med nummer 177... Åh, gäsp! Till slut kommer ändå våra svenska OS-hopp, till tonerna av U2! Älskade britter, sa jag att ni gör mig lycklig?)

 

roffe  sweeld

 

Nu är det färdigt, elden är tänd, inte av gamla kufar utan av ungdomar – så jäddra coolt! Och imorgon börjar det på riktigt; bokläsande, virkande och idogt TV-tittande i 16 härliga dagar. Heja Sverige!

 

Nu: Säng, säng, säng. Sovasovasova!

 

(Det här inlägget skrevs under själva OS-invigningen, men blogger verkade ha en hel del problem med att få saker att funka. Kanske var det fler än jag som ville lägga upp OS-relaterade inlägg mitt i natten. Tänka sig!) Skärmdumpar från svtplay.

4 kommentarer:

  1. Ja visst var den FANTASTISK! Älskade den där delen med monster och en miljard Mary Poppins som väller ner från skyn. Och Rowan Atkinson! Vilken fröjd!

    SvaraRadera
  2. Haha, älskar bilden på Voldemort. (Är det väl?)

    SvaraRadera
  3. Har tidigare haft en lätt fobi mot OS-invigningar så är så glad för att jag fick för mig att titta just på denna. Den var fantastiskt! Inget pråligt och skrytigt jippo, utan verkligen något som man kommer minnas och glädjas åt.

    SvaraRadera
  4. Inte okey ;( varför ska jag ännu en gång straffas för att jag inte alls gillar sport... börjar störa mig på den här världen :(.

    Måste! Hitta den videon nånstans ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...