tisdag 31 juli 2012

Nytillskott #11

Förra veckans nya bekantskaper.

nytt2

 

Ingen du känner av Christina Wahldén är ett recex från Rabén & Sjögren. Tackar! Satte mig direkt med den – mycket bra! Lär definitivt läsa mer av Wahldén. Recension bör dyka upp vilken dag som helst.

Dealing with Dragons är första boken i en serie som jag verkligen sett fram emot. Verkar riktigt trevlig.

Owly köpte jag för att den var så söt, en serieroman som skulle tilltala alla åldrar. Lästes givetvis ut på en gång, recension på gång.

 

nytt

 

Visst är man rätt fånig ändå: Var på secondhandrunda och hittade ingenting. Men på väg ut gick jag förbi en plastback med böcker och däri låg dessa. När böckerna kostar en krona styck plockar jag med mig allt som skulle kunna vara läsvärt. I kassan frågar de om jag tog böckerna i backen och meddelar att de då kostar tre kronor styck. Och jag blir fånigt nog irriterad – för tre kronor är ju verkligen jättedyrt för en pocketbok! (Däremot hade kanske en lapp på backen med info om detta inte varit helt fel…)

2 kommentarer:

  1. Sv: Angående "Blandat blod", bara för att det inte var en favoritbok för mig behöver ju inte betyda att du inte kommer att tycka om den. Extra kul med litterär vandring också! :)

    SvaraRadera
  2. 3kr för en pocket är inget. De second handbutiker jag varit på här i Stockholm tar minst 15kr st för sina pocket. Omslaget till En halv gul sol är så snyggt. Jag har den på engelska och det är inte lika snyggt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...