måndag 16 juli 2012

Semesterns första dag: 2xEvighetsgöra

Nu är det dags för sommaren att börja, för nu har potatisen semester i tre bokfyllda veckor! Det firades igår med att länsa grönsakslandet, därav bilderna. Denna den första dagen har spenderats med näsan i en bok och på bloglovin med att försöka nolla min feed. Det har väl gått sådär, men trägen vinner.

snigel

Äntligen har jag tagit mig i kragen och börjat läsa A S Byatt’s ögongodis The Children’s Book. Denna tegelsten trodde jag länge var på över 700 sidor, när jag upptäckte att den är på nätta 615 sidor kändes det som en halv seger.

Så känns det inte längre.

Jag brukar ta tiden på mitt läsande för att få ett hum om hur lång tid det kommer ta att läsa en bok. Här läser jag med den mediokra hastigheten av 18 sidor i timmen, det blir totalt ca 35 lästimmar. Är efter mycket slit på sidan 79 och har inte alls kommit in i den än. Jag vill verkligen gilla The Children’s Book men det tar emot. Det är en av de snyggaste böckerna jag äger och har – den måste vara bra! Håller tummarna och tuggar vidare.

book

Har för övrigt precis läst ut min första bok på tyska sedan 2004. En lättläst barnbok på 62 storstilta sidor. Gick över förväntan! :D Behövde inte ens slå upp ett ord per sida, helt klart godkänt 8 år efter studenten – HäYa mig! Rubinrot hägrar ^^

ärtaärtor

Mer babbel: Väntar ihärdigt på en leverans serieromaner. Det har dragit ut på tiden och då blir jag inte glad. Det kände nog adlibris på sig för de skickade iväg dem med snabb miljöfrakt trots att jag valde den kostnadsfria snigelfrakten. Det tackar vi för. Kanske kan jag sätta tänderna i något vackert imorgon! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...