lördag 7 juli 2012

Spöken på villovägar: 2 korta recensioner

Som ni kanske vet har jag legat i sängen och förbannat min onda höft hela veckan. Ligger lite efter med mina recensioner, så nu klumpar jag ihop dem i kortformat. Här kommer två småmysiga spökhistorier, en besvikelse och en överraskning.

 

flickan från tjugotalet anyas ghost

Flickan från tjugotalet

Chic lit kanske inte är min grej. Jag trodde att Flickan från tjugotalet skulle vara skönt knäpp och dra mig med, men blev faktiskt lite besviken. Det är för utdraget, för mycket runt-omkring-grejer. Jag läser den fort, men njuter inte och sneglar konstant efter något annat att läsa. Andra halvan av boken var jag så ointresserad att jag långa stycken bara läste dialogerna… Njäe, det här blev knappt godkänt, den hade behövt kortas ner för att tilltala mig. Har ytterligare en av Kinsellas böcker i hyllan, men tveksamt om jag kommer ta mig an den.

2+/5

[utläst 2012-06-28]

 

 

Titel: Flickan från tjugotalet

Originalets titel: Twenties Girl

Författare: Sophie Kinsella 2009

Förlag: Damm

Språk: Svenska

432 sidor

ISBN: 9186587560 (pocket)

 

Från adlibris beskrivning: Lara har alltid haft en väldigt livfull fantasi. Men nu börjar även hon undra om hon kanske håller på att bli galen. Normala kvinnor hemsöks väl inte av spöken? Men, Lara har fått besök av sin gamla döda släkting tant Sadie i form av en ung, rättfram Charlestondansande kvinna. Sadie vill ha hjälp att hitta ett försvunnet halsband, utan det kan hon inte lämna jordelivet.

inbunden: adlibris bokus pocket: adlibris bokus

inbunden: bokus häftad: adlibris bokus häftad (liten): adlibris bokus

 

 

Anya’s Ghost (Serieroman)

Wow – den här var så oväntat bra att jag försökt få varenda jäkel jag känner att läsa den! Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga utan att förstöra för er som ännu inte läst den. Den är trevlig, mysig, oväntad och på vippen till obehaglig. Gillar ni småfina, småsöta serier kolla in denna! Morgonen efter jag läste ut Anya’s Ghost kände jag mig tvingad till att läsa den igen för att fatta vad som hände. Jag blev lätt golvad – oh, så underbart!

Lite kuriosa om författaren: Vera Brosgol var med och jobbade med Coraline (filmen), vilket fick mig intresserad av henne. Gillar verkligen hennes tecknarstil – kanske kommer det ett inlägg om henne på bloggen här senare i sommar ;D

4/5

[utläst 2012-06-10]

Provläs!

 

 

Titel: Anya’s Ghost

Författare: Vera Brosgol 2011

Förlag: First Second

Språk: Engelska

221 sidor

ISBN: 1596435526 (häftad)

 

 

Från adlibris beskrivning: Anya could really use a friend. But her new BFF isn't kidding about the "Forever" part… Of all the things Anya expected to find at the bottom of an old well, a new friend was not one of them. Especially not a new friend who's been dead for a century.

inbunden: adlibris bokus häftad: adlibris bokus

3 kommentarer:

  1. Har inte med saken att göra, men Elen - du har väl hört att ESC 2013 ska hållas i Malmö?! (Att en biljett kostar en smärre förmögenhet för en student kanske jag ska låta bli att nämna..)

    SvaraRadera
  2. Snarare du som är söt, haha! Och snacka om snabba tag - det där verkar ha gått snabbt till? Himla härligt att läsa om andras engagemang och tur för dig att du inte är student. ;-) Jag ska se till att skrapa!

    SvaraRadera
  3. Twenties girl läste jag förrförra sommaren när jag var på semester i Kreta. Då gillade jag den. Inte överförtjust men söt semesterläsning iallafall.

    Anyas Ghost är verkligen supersöt =) älskade den!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...