fredag 17 augusti 2012

TAG: Om jag hade 500kr i presentkort

Ibland vill man bara vara som alla andra. Särskilt när alla andra drömmer ihop en femhundring att köpa böcker för. Taggen verkar komma härifrån.

Haka på, alle mänsker!

 

* * * * * * *

 

Jag gav mig själv 500 kronor på adlibris (för det är där jag har min massiva önskelista). Det är smått deprimerande att man inte får mer för så mycket pengar, tacka vet jag secondhand ;) Nåja, om jag hade beställt idag hade det kunnat bli följande:

 

Om den hade funnits hade jag beställt hem boxen med de fyra första Harry Potter-böckerna i storpocket (UK-versionen) BUMS! Men den är slut överallt… :(

 

Var är Alaska? av John Green. 39kr
Jag är riktigt nyfiken på John Green så satsar på en kortis på svenska till att börja med. Är den bra finns det ju hur många vackra böcker på engelska som helst att fortsätta med!

Alla mina vänner är superhjältar av Andrew Kaufman. 39 kr
Verkar trevlig, smått kufig och charmig.

Raising Unicorns av Jessica S. Marquis. 97kr
“Your Step-by-Step Guide to Starting and Running a Successful - and Magical! - Unicorn Farm” ‘Nuff said!

Walt Disney Animation Studios The Archive Series. 291 kr
Fjärde boken i denna underbara serie kaffebordsböcker! Habegäret stiger – snart måste jag beställa hem denna maffiga inspirationsklimp. (Se mitt lätta yrande om första och tredje boken.)

Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanette Winterson. 39 kr
När jag läste engelska på BTH tog vi oss an Written On the Body som blev en av mina absoluta favoriter. Sedan dess har jag suktat efter att få trycka i mig mer från Jeanette Winterson utan att få det gjort. Börjar bli dags!

 

femma

 


Totalt: 505kr

Jag får bidra med en parkeringsfemma.  Nu ska vi se om man lyckas lämna adlibris utan att beställa något…

 

 

1 kommentar:

  1. Haha, känner igen det där med massiva önskelistor ;) Jag tycker att John Greens böcker är jättebra, speciellt Var är Alaska? och The Fault in our Stars :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...