onsdag 21 november 2012

I hyllorna: U

Vi fortsätter det alfabetiska rotandet i hyllorna med en jakt på bokstaven U. Det gäller alltså att hitta titlar som börjar med en viss bokstav. Häng på, vetja!

_   _   ___

Uu

böckerpåU
Det är lite skralt i hyllorna på U…

Un Lun Dun av China Miéville. En märklig liten berättelse som tyvärr inte lyckades charma mig helt. Men den är så smart att jag kuttrar gillande och ler. Problemet jag hade var att jag bara brydde mig om en karaktär och han var ett gammalt mjölkpaket. Övriga figurer satte inga spår och boken blev därför seg att läsa… Men härliga illustrationer och utsmyckningar! Recension

Understanding Exposure av Bryan Peterson. En fotobok jag fick av en vän som skulle flytta tillbaka till Kina och inte fick plats med allt i packningen. Fin bok, lärde mig en del om ljus och skärpedjup i den här :)

 

Kolla gärna in vad jag hittade på Aa, Bb, Cc, Dd, Ee, Ff, Gg, Hh, Ii, Jj, Kk, Ll, Mm, Nn, Oo, Pp, Qq, Rr, Ss och Tt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...