lördag 1 december 2012

1 december

Jag har något att berätta, kanske kommer du hata eller älska mig lite lätt nu ;) Det finns nämligen en överhängande risk/chans för att jag klåggar igen dig med en massa inlägg i december – det är dags för Potatens adventskalender 2012!

2012 har varit ett bildrikt år, fullt av nya bekantskaper och gamla goingar, särskilt när det kommer till mina favoriter – illustratörerna. Nu ska de ges plats. Nu ska jag visa upp dem. Nu ska jag lura dig som inte gillar serier att faktiskt ta dig in i den här undersköna världen. Välkommen!

Med början imorrn blir det ett mer eller mindre bildrikt inlägg per dag (det är åtminstone tanken) fram till julafton. Det finns även tankar på en tävling, men de tankarna är rätt runtflygande så jag får återkomma om de blir mindre abstrakta.

En värld med text och en värld med bilder? Eller är det samma universum? Vissa uttrycker sig i bilder, andra i text, vissa blandar friskt. De som läser ritar och de som ritar läser. Målet med den här adventskalendern är att få fler att läsa serier, grafiska romaner och bilderböcker. Jag hoppas att alla ska kunna hitta en ny konstnär att beundra och inspireras av innan året är slut.

Denna den första luckan döljer ingen speciell konstnär, det är bara en liten introduktion. Som bonus slänger jag med trevliga bilder från mina favoriter på deviantART som är en aldrig sinande ström av underbarheter.

(Alla bilder är länkar till dA, rota vidare hos konstnärerna där om ni ser något ni gillar!)

Imorrn börjar vi på riktigt!

3 kommentarer:

  1. Himlas fina bilder =)

    Många av dem följer jag själv på deviantArt men har inte varit inne på den sidan på länge tyvärr :( påminner mig att jag slutat, så blir för sur på mig själv att jag inte tecknar längre .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för mig, blev sur och tröttnade på dA för något år sedan eftersom det känns mer och mer som att dAcrew pumpar pengar ur användarna. Köpte en del dyra prints och hörde att konstnärerna bara fick några korvären, trots att jag betalade multum. Att grundarna skor sig så gruvligt på att sälja prints stör mig. Sen har vi hela den sociala biten - är du inte social och inställsam blir du inte poppis. Så jag slutade hänga där och la upp grejer på fb ist, där vet jag att folk gillar mig som jag är :) Men världsberömd lär jag ju aldrig bli ~~

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...