torsdag 20 december 2012

20 december

9I Potatens adventskalender är det dags att öppna tjugonde luckan. Kolla här hur långt vi har kommit!

Det drar ihop sig mot jul så idag tänkte jag köra på barndomsnostalgi. I ärlighetens namn hade vi inte många av hennes böcker hemma när jag var liten, men jag minns dem ändå. Särskilt Solägget som nog får ses som en av favoriterna. Den jag talar om är givetvis

Elsa Beskow





Bilderna funna via två fina bräden på pinterest, här och här.

I min ägo: Ingenting
Vill ha: Vet inte… Har säkert läst de flesta redan, men en tripp till biblioteket lär det bli snart. Minns särskilt att jag gillade den om barnen som red iväg på en monsterstock, Resan till landet Längesen – den ska jag leta upp och läsa igen!



gdrMissa inte dagens hyllning till Bröderna Grimms sagor på google. Dagens google doodle är hela sagan om Rödluvan – mycket trevligt!

3 kommentarer:

  1. Åh jag älskade "Landet för längesedan" när jag var liten! Vilka minnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina (och min brors) minnen begränsar sig till att vara övertygade om att den var underbar, minns överhuvudtaget ingenting om själva berättelsen. Måste, måste, måste läsa om! ^^

      Radera
  2. Solägget läser jag alltid för mina elever. Den är ljuvlig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...