tisdag 1 januari 2013

Utmaningar 2014

Jag gillar inte att styra upp mitt läsande för mycket, tappar jag lusten slår det bakut och då blir inte en sida läst. Men några utmaningar hägrar ändå och dem tänkte jag samla här.

 

The Goodreads 2014 Reading Challenge
I år satsar jag på att ta mig igenom minst 90 böcker, fem fler än förra året. (Kan inte hitta någon widget för utmaningen i år, någon som vet om/var den finns?) Se hur det går här.

Jag behöver hitta mer folk på goodreads, var inte rädd för att säga hej :)

 


2013 gick det riktigt bra! Läste 102 böcker, målet var 85 :)

 


 

utm2

Jag lider inte under några vanföreställningar när det gäller min olästhög. Målet är att den inte ska växa, klarar jag det är jag riktigt nöjd.

101 böcker

 

2013 växte olästhögen med 15 böcker, det är inte riktigt godkänt. Huanemaj.


 

utm3

2014 ser ut att bli ett lugnt bokfilmsår, jag kan bara komma på en måsteläsning:

American Gods (som kanske ska bli TV-serie. Har inte sett något premiärdatum än.)

0/1


 

utm4Jodå, det är klart jag ska läsa klassiker även i år. Minst fem ska det bli, borde inte vara några problem.

0/5


 

utm5

Omläsningar brukar ske spontant och jag tänker inte tvinga mig in i något. En omgång Harry Potter ska jag unna mig under året (förmodligen mot slutet, gärna i jultider.)

Harry Potter and the Goblet of Fire

0/1



Förslag på fler utmaningar jag borde ta mig an?

8 kommentarer:

  1. några utmaningar fick du ihop här ser jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är nog inte så smart ändå... Har försökt att sansa mig, men det blev en del.

      Radera
  2. Några utmaningar? De är ju hur många som helst :-) Heja Bokpotaten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag väl började fundera blev det jag nog fler planer än jag trodde. Men jovisst: HäYa MäY! :D

      Radera
  3. Det låter som bra mål och utmaningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas de inte resulterar i att jag sliter mitt hår framåt december.

      Radera
  4. Jag sa hej till dig på goodreads, alltid trevligt med fler att följa där ^^

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...