tisdag 23 april 2013

Pytterecensioner #4 Barnförbjudet

Pytterecensioner blir det när jag inte hänger med att skriva långa utläggningar om det jag läser. Idag tar vi oss an två erotiska klassiker från Xstory som jag plockade med mig från årets bokrea.

 

Lyckan av Denis Robert
Trots att jag inte är något fan av otrohet så är den så annorlunda skriven att jag dras med. Berättelsen är uppdelad, med hennes tankar på vänstersidorna och hans på högersidorna. På varje uppslag boken igenom! Det funkar förvånansvärt bra men innebär också att många sidor är tomma (när den ena karaktären “tänker” två sidor i rad) eller bara består av en enda mening och jag läste därför ut boken alldeles för fort. Inte jätteimpad men kunde inte sluta läsa. Det är otrohet och sex, inte mycket mer.

3-/5
[utläst 2013-03-03]

inbunden: adlibris bokus cdon | pocket: adlibris bokus cdon | e-bok: adlibris bokus cdon
goodreads


 

Emmanuelle av Emmanuelle Arsan
Jag brukar fastna. Jag fastnade ju t o m för Fifty Shades of Grey som inte alls var bra! Men jag fastnar inte alls här, jag bryr mig inte om Emmanuelle och hennes otrohetsaffärer. Omdömet landar väl på okej men jag kände inget driv i berättelsen och hade aldrig någon riktig lust att läsa vidare.

2/5
[utläst 2013-04-15]

inbunden: adlibris bokus cdon | pocket: adlibris bokus cdon
goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...