onsdag 17 juli 2013

Elen leker: Shades of Earth-omslaget

Jag har dillat om det förr: när Nelly undrade vilket Shades of Earth-omslag vi hade föredragit så var mitt självklara svar att jag hade gjort ett själv. Så då ville hon ju att jag skulle göra ett till henne :P Nu börjar hon bli lite otålig, så tänkte visa upp det jag hittills kladdat ihop – de är inte perfekta så ge mig gärna synpunkter och förslag! (Det är alltså de två sista som jag har gjort.)


shades of earth 2shades of earth 1

Rymdbakgrunden har jag ritat själv, titel och författare har jag ritat av efter hur de såg ut på första och andra boken. Siluetterna kommer från mina egna foton eftersom jag inte vill sno från andra. Jag är lite kär i tallen, men det borde hända något mer i den bilden. Allt ska piffas till lite innan det är helt klart. Om någon har tredje boken så skulle jag uppskatta om du kunde skriva blurben från L.A. Times i en kommentar här, den är för liten och oläslig på de bilder jag har hittat så jag fick sno en rad från Anna istället.

Och nej; jag har inte läst en enda av de här böckerna och har därför dålig koll på vad de handlar om och vad som borde vara på sista omslaget. Vet inte ens om det finns tallar och roddbåtar i rymden :P Jag gjorde bara detta för att det var kul och är som sagt öppen för förslag på förbättringar :]

10 kommentarer:

  1. JAAAAAAAA!!!! TACK ELEN.... hahaha... vet inte om det finns tallar... kanske... har bara läst första boken ännu.

    SvaraRadera
  2. Gud så fint! Definitivt omslag som skulle ha fått mig att vilja plocka upp boken. Dock så nämns det inget om roddbåtar eller tallar i sista boken, finns visserligen gott om träd men det sades aldrig vilka trädsorter det var. Fast jag kan nog tänka mig att det var tropisk miljö.

    Favoriten är första alternativet men håller med om att något saknas. Kanske kan lägga in en bild på rymdskeppet i fjärran? Men det är redan väldigt snyggt som det är nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ^^

      Det finns ju tallar även i tropikerna, så den får vara kvar :)

      Jag funderar på att försöka sätta en blurb i tomrummet, kanske räcker det för att få mer jämvikt i bilden. Jag hittar nämligen inget bra rymdskepp att klistra in och har ingen aning om hur det skulle se ut så kan inte rita själv :P

      Radera
  3. Anna.. Boktycke... håller med. Tycker också att ett rymdskepp i fjärran är en bra idé. Av nån konstig anledning så ser jag bara Enterprise framför mig... hahahaha

    SvaraRadera
  4. Vill absolut använda det som du gör åt mig. Frågan är bara hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du köper boken och mäter den så kan jag ju göra ett wrap around-omslag i rätt storlek och skicka filen till dig, sen får du leta upp nånstans du kan skriva ut/trycka det. Det är nog smidigaste sättet, tror jag.

      Radera
  5. Men gud va duktigt du är!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...