onsdag 23 oktober 2013

Nytillskott #29 nämen, vad fin!

Idag kom brevbäraren med de sista paketen i min senaste beställning – dags för bookhaul! Det blev en go blandning av bibliotekslån, fina recex och böcker jag inte kunnat låta bli att köpa. Men nu måste jag verkligen sätta fart och läsa så ögonen glöder, annars kommer mitt status quo-mål för olästhögen 2013 att bli totalt omöjligt.

Men strunt i det just idag, nu blir det nya böcker! :D

(Jag har vissa bekymmer med att se den här videon, hoppas det bara är jag. Säg till annars!)

Här har ni en länk till recensionen jag nämnde, från Nelly.

 

Vad tycker ni om mina nytillskottsvideor? Jag funderar på att även skriva i inläggen vilka böcker jag skaffat hem, men vill ju inte att ni ska skumläsa det och sedan strunta i videon. Själv brukar jag spola fram till de böcker jag är intresserad av när någon vloggare gör så, hur gör ni?

 

Och ja, jag skriver på en fantasyberättelse. Den där anteckningsboken, om ni minns, har nu blivit ett helt nytt block där jag försöker knåpa ihop allt till en läslig oröra. Det går inte superbra och förmodligen kommer jag aldrig våga låta någon läsa det ;P Men det är avkopplande och trevligt ändå.

10 kommentarer:

  1. Själv är jag inget fan av videoinlägg så de ggr "mina" bloggare gör sådana hoppar jag över dem helt om det inte finns tillhörande text, men det är förstås många som gillar dem också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sån är jag ofta med videorecensioner, annars gillar jag bokbabbelvloggar :)
      Tack för kommentaren, bra att få reda lite på hur ni tycker.

      Radera
  2. Vad använder du för program för att redigera dina videoinlägg? Jag har aldrig gjort något videoinlägg till bloggen än, men jag funderar på att göra det. Det ser kul ut och lite skrämmande. Man måste ju visa sig ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag var livrädd första gången men kände att jag behövde lära mig att ta plats :)
      Jag redigerar i Windows Live Movie Maker, inget superprogram, men det funkar hyfsat.

      Radera
  3. Tråkigt ibland när folk inte tittar på videor som man ändå lagt ner massa jobb på. Ibland undrar jag om jag inte ska lägga ner bloggen och bara köra på You Tube istället.

    Kul att du köpte boken jag rekommenderade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej snälla Nelly, gör inte det! D: Jag klarar inte av att följa folk på youtube och jag behöver ju dig i blogghavet :}

      Radera
  4. Jag älskar booktubes och sånt så jag tittar i alla fall på dem. :)

    SvaraRadera
  5. Blir så inspirerad att själv ha lite vlog-inlägg i min blogg, men vi får se vad det blir av det. Tides verkar superintressant! Den enda nackdelen med att du inte skrivit ut vilja böcker du pratar om är att man får kolla igen om man glömt titeln på någon av dem, men videon är ju inte så lång att det blir något mission impossible... För mig funderade det inte att kolla på videon i mobilen, därför kollar jag den först nu också :)

    SvaraRadera
  6. Som vanligt när jag ser dina filmer blir jag sugen på att vlogga lite själv också. Men så kommer det upp två hinder, ett jag kan inte klippa (och vad är oddsen att det sitter som en smäck direkt, lär behöva ta om) och två jag har inte tid. Hinner knappt skriva mina inlägg jag har på hög än mindre fixa med video. Så jag är glad att du lägger upp dina videos och du ska veta att de är riktigt inspirerande.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...