fredag 11 april 2014

Nytillskott #35 nördig pyttebookhaul

Det här hade kunnat varit en trevlig fredagkväll, men det blev inte så. Varför? För att videon jag spelade in idag försvann! (Dvs. Elen har råkat ta bort den. Om någon har något gratisprogram för att hämta borttagna filer från en iPhone4 så säg till!) Skulle kört Friday Reads idag med Nelly, men nu blev det ju inte så.
   Ååårgh, jag är så arg just nu och hivar därför iväg en backup-bookhaul från igår. Här kommer en potatnördig hög med nya böcker, alla på permanent lån från statsbiblioteket. Nya; gratis; underbara.

 

Och jag hade fel, lite i alla fall – arkiven stängs i Lund och Umeå men finns kvar i Göteborg och Uppsala. Jag blir så jäkla arg på sådant här, det finns inte ord! (Åtminstone inga som de förstår i Uppsala.)

 

Nelly lyckades bättre med fredagsvideon och här har ni därför hennes bidrag till veda-galenskaperna idag: veckans Friday Reads. Finns ett par riktiga gobitar på hennes läslista!

 

Imorgon måste det gå bättre, då ska jag nämligen göra om dagens video och inte vara klumpfingrig så den försvinner igen. Då får ni även reda på vad jag läser i helgen.

Några tankar kring detta?

4 kommentarer:

  1. Hoppas på att få se vad du läser en annan dag istället.

    Jag gillar ju Book Hauls också. Läs lite i Nordiska väsen så blir nog allt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite finläsning löser det mesta :}

      Radera
  2. Åh, vilken fin ordbok. Undras om det finns en med kronobergska/småländska... Det hade ju varit väldans trevligt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man ju fråga sig - kan inte minnas att jag sett någon och nu lägger de ju ner arkivet nere i Lund (om Småland ligger under Lund? Tycker det borde det), så kanske blev chansen för en sådan bok nu mindre :( Har bara sett skånska och blekingska häromkring. Men denna är en underbart härlig nördbok att ha! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...