tisdag 22 september 2015

Sex Criminals Vol. 1

Ett par som kan stanna tiden genom att ha sex och som utnyttjar detta för att råna banker – visst fasen kan det bli en grym serie?! Det är ju en så tokskruvad idé, som ändå känns så självklar. Och ju mer jag tänker på det, desto svårare blir det att förstå att jag inte läst något liknande tidigare – har verkligen ingen annan tänkt samma sak?
   Nåväl, nu är ju boken skriven och det är bara till att konstatera att resultatet är snyggt. Stilen funkar och färgerna, särskilt när tiden stannar, är riktigt riktigt bra! Den här boken får mig att le av så många olika anledningar och jag vill bara läsa mer. Det är jordnära och inte alls särskilt världsomvälvande, men det är smart och rätt charmigt. Men om du mot förmodan inte gillar naket eller sex så är detta inget för dig (vilken överraskning). Vi bjuds faktiskt t. o. m. på något så exotiskt som full-frontal male nudity, det händer minsann inte varje dag!
   Detta är helt klart min typ av bok och även om denna den första volymen inte når riktigt hela vägen så ger jag den ändå en hoppfull fyra i betyg, detta skulle kunna bli en framtida favorit.

 

Nyfiken på hur det ser ut? Kolla in Amazons provkik.

 

Sex Criminals Vol. 1: One Weird Trick
Text: Matt Fraction
Illustrationer: Chip Zdarsky
Image Comics 2014
Sex Criminals #1-5
128 sidor
ISBN: 9781607069461
goodreads-snitt: 4,07

adlibris bokus cdon

Andra som bloggat om boken: Read N See | Schitzo-Cookie’s Bokblogg

3 kommentarer:

  1. Låter onekligen ganska skruvat! Men kul på samma gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ändå med en fullt följbar logik, sånt gillar jag :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...