torsdag 26 november 2015

Omslagstokar, se hit!

Såhär i juletider väcks bloggviljan åter till liv och den som väntar på något gott väntar som bekant sällan förgäves. Vi brukade ju visa upp omslag för varandra på onsdagarna och jag har verkligen saknat det. Om du känner likadant så har jag goda nyheter:

Omslagsonsdag återuppstår i december!

Det blir sammanlagt fem onsdagar och teman är redan spikade (eftersom jag förmodligen bokstavligt kommer stressa häcken av mig i december och vill kunna vara ute i god tid samt eftersom dessa är mina favoritteman). De är som följer: grönt, gult, rött, blått och snyggast 2015. “Reglerna” är som vanligt, vi lägger upp ett inlägg fullt av snygga omslag per vecka, med nytt tema varje onsdag. (Utförligare riktlinjer presenteras med varje omslagsonsdag, se valfritt gammalt inlägg.)

- Grönt: 2 december. (Jag kommer att tona mina onsdagar, vilket innebär att jag första veckan förmodligen satsar på grönt till gult.)
- Gult: 9 december. (Här kör jag förmodligen en övergång från gult till rött.)
- Rött: 16 december. (Rött till blått.)
- Blått: 23 december. (Blått till grönt.)
   Såhär tänker alltså jag kring de olika färgvalen – det står dig som vanligt fritt att tolka veckans tema precis hur du vill!

- Snyggast 2015: 30 december. Precis som 2014 avslutar vi omslagstokerierna 2015 med att visa upp de snyggaste böckerna vi läst/köpt/sett under året. Återigen: fri tolkning.

 

Jag hoppas att det fortfarande finns lekfulla omslagstokar bland oss och att ni hänger med i december!

Annars leker jag väl själv :]

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...