tisdag 24 november 2015

Potatens adventskalender 2015

Jag vet, jag vet, jag vet! Jag har varit en urusel bloggare den här hösten, det som sedan hösten 2014 kunnat beskrivas som ynklig bloggaktivitet har nu blivit katastrofalt illa. Men ni som stått ut med väntan, ni som fortfarande finns kvar – ni ska ha något för besväret! (Och alla andra som vill också.) Så nu ska vi alla hinna leka lite innan 2015 är slut. Naturligtvis blir det en adventskalender på bokpotaten även i år!

Jag gör som i fjol: kalendern blir ett mischmasch av inlägg, ett försök att komma igång med mitt bloggande igen. Du kan förvänta dig recensioner av böcker (kanske främst snyggingar jag förälskat mig i), inlägg om bokigheter och annat som potaten gillar samt en och annan potatvideo. Om du saknat något särskilt inlägg från mig under 2015 så har du nu chansen att ge mig idéer. (Ett bra inläggsförslag premieras definitivt!)

 

Om du vill vara med och tävla så ska du samla poäng/lotter. Det gör du genom att besvara mina frågor, det blir en fråga om dagen t. o. m. 23 december. Såhär har jag tänkt mig att det hela ska gå till:

Öppna frågor
De öppna frågorna har inget facit. Alla såna frågor kommer vara öppna t o m 23 december kl 23.59 och alla kommentarer med svar kommer att publiceras direkt (eller så fort jag kollat att det inte är spam). Här ingår även eventuella boktipsfrågor och det är alltså okej att tipsa om böcker någon annan redan tipsat om. MEN! jag kommer att ge extrapoäng till smarta svar, så använd gärna hjärnan lite extra! En fråga skulle kunna se ut såhär:

Vilken är din favoritbok?

Ett svar skulle kunna vara “OMG!!! HARRY POTTER!!!” (1 poäng) eller en härlig utläggning om hur J.K. Rowlings böcker ändrat ditt liv till det bättre. (Skulle eventuellt kunna ge fler poäng, det är upp till mig. Domarn dömer!)

Stängda frågor
Det kommer även att bli några stängda frågor, dvs. frågor där det finns ett korrekt svar. Dessa stänger kl 23.59 samma dag (om det inte står något annat) och era svar publiceras alla efter stängning.

 

Priset är en bok (gärna från min adventskalender men om tomten glömde ge dig en särskild snyggisbok på julafton så kan vi nog komma överens om något) köpt från Book Depository (eller eventuellt adlibris/bokus) – tävlingen är alltså öppen för alla som bor i ett land dit Book Depository skickar sina paket. Vinnaren dras 24 eller 25 december (vet inte hur min julhets ser ut än) och presenteras här på bloggen. Mer om priser framöver.
   Några lotter kan du samla ihop redan nu genom att tipsa om adventskalendern på din blogg eller liknande, länka hit samt länka till ditt inlägg i en kommentar här. (Detta lät knöligare än vad det är, men ni fattar.) Alla som gör detta innan 10 december belönas med 5 lotter.

Bla, bla, bla, det var nog allt!

 

Hoppas du vill vara med och leka!
Några frågor på det?

13 kommentarer:

  1. Det låter roligt! Här har jag skrivit om din adventskalender:
    http://skrivrobert.blogspot.se/2015/11/bokpotatens-adventskalender.html

    SvaraRadera
  2. Superkul! Kommer följa din adventskalender med glädje! :3

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Men åh vad kul! Kom faktiskt att tänka på din julkalender här om dagen, mysigt att det blir av i år igen! Ska försöka tipsa på bloggen så fort jag avslutat bloggpausen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad härligt att höra att den uppskattas! ^^ Tack och välkommen!

      Radera
    2. Nu har jag tipsat också! Sådär lagom innan DL ... -.- ;D http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2015/12/tva-x-tavling-i-juletid-en-till.html

      Radera
  5. Var roligt :)
    Har tipsat om tävlingen här: http://readandrepeat.blogspot.se/2015/11/tips-som-julkalender.html

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul är jättegärna med! Har skrivit om adventskalendern här på min blogg: http://aldrigbaraord.blogspot.se/2015/11/tva-julkalendrar-jag-kommer-att-folja-i.html

    SvaraRadera
  7. Jag hakar på så här i efterhand! (: Har haft fullpropp på jobbet och är överlag ganska trött till och från, så nu har jag äntligen hittat lite extra energi att svara på lite frågor och hoppas kamma hem lite poäng i alle fall! :D (:

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...